tradičný horolezecký týždeň na brnčalke 12.-18.8.2019

1. deň THT 2019

Došiel som utrapeny na chatu. Totalne bez kondičky. Cele zle. Dnes sa nelezie. Ďoďo s Maťom a Filipom si dali ešte Rysy a až tak sa vyniesli na Brnčálku. A ďalší Filip sa aj s prešovským párikom z CAPka vybral na večernú Svišťovku. Večer už všetci vieme ako prebiehal. Predpoveď na ďalší deň nebola nic moc, ale verili sme.

Iľko hlasil dažď nenormalny hneď z rana, ale nebolo nič len dosť zamračene. Ta, že reku nejdeme nikam. Ale začali sme sa niektorí už nudiť a začuli sme chýry o tom, že sa ma dažd presunuť na neskôr, ale i tak sme nešli. Z chaty sme sa nakonec vybrali štyria a len s jednymi dvojičkami čo sme si uvedomili chvala bohu tesne nad chatou. To bolo pre Filipa znamFajnová búrkaenie a vysral sa na nas. My sme ďalej pokračovali a pod nastupom cesty sme sa schovali pod taky fajnový previsík.Že počkame kym prestane  pršať a kym ta troječka čo sme chceli poliezť troška preschne. Po hodinke čakania sme sa dočkali nejakeho slniečka a namiesto toho aby sme sa rovno pustili liezť aj keď do trochu mokrej skaly, sme si povedali, že nechame slniečko robiť svoju robotu a zatiaľ vybehneme: ja na Jahňací a Matúš s Maťom na Jastrabku. Vysielačky sme mali takže sme o sebe vedeli. Ale v tento deň niekto nechcel aby sme liezli. Keď som sa vratil k veciam späť začalo pršať znovu. Chlapci mi do vysielačky zdelili, že sereme nato a tak som šiel rovno dolu. Tričko a kraťasy, ktoré som si tam sušil už nebolo treba ďalej sušiť. Druha skupinka v zložení Ďoďo, Filip, Filip a Majka sa vybrali počas slnečného okna na kopské sedlo a potom ďalej na Jahňací, kde ich stihla fajnova búrka tak ako aj nás. Došli na chatu komplet premočení. Chalani zo slávie si tiež moc nezaliezli na Kozej kôpke. Dnešný večer bude fajnový.

Včerajšie víťazstvo v človeče si vyberá svoju dať. Ležím v posteli cely deň. I tak pada dižď, tzv rest day.

1. deň THT 2019

Konštantin ma vyťahuje na Kolový štíť. Nástup do 2 hodín ešte ide. Prvú dĺžku idem ja. resp. nejdem. Po 2 metroch to vzadavam. Človeče bolo fakt mocné. Cele to ťahá Kosťo.Bako a Kosťo Neprotestuje, ale po každom ďalšom štande vyzera menej nadšene. Na druhom konci sa mi liezlo dobre aj za mokra. Posledný štand v jaskynke bol už mordor. Slnko zašlo za hranu. V jaskynke kopec vody a strašny chlad odtiaľ tiahol. Navyše dĺžka, ktorú Kosťo prave liezol, bola komplet rozbita, takže mu to trvalo trocha dlhšie. Aj komunikácia trocha viazla, ale k tomu sa radšej vyjadrovať nebudem 😀 Po 6 dĺžkach a asi 200 metroch II – III terenu sme na vrchole. Trvalo nam to len 5 a pol hodiny.  Kosťo:“ krasne lezenie, miestami suché“. Nasledny zostup na sedielko pod Jahňacím mi dal zabrať. Na chate sme boli asi za 2 hodiny, kde nas už vítali Homzovci s Luciou. Večer sa autičkom vyviezli Monika s Aďou. Necham si asi znova narasť vlasy a berem legíny na každu túru.

Človeče mi nedava pokoj a ďalej ma pokúša. Zdravotny stav sa mi nijako nPo dolezení cestyezlepšil a včerajší výkon tomu nijako nepomohol. Ostavam znova v posteli. Ďuri s Filipami  a Majkou sa vybrali tuším do Knihy. Konštantín zobral Aďu a Lucku poliezť na Koziu kôpku, J pilier – Puškáš III. Monika si dala Jahňací lebo sa jej nechcelo na chate sedieť. Ďoďo s Maťom si dali Karbunkulový hrebeň. Večer fajnova prednáška od Joža Krištoffyho o lezení v Patagónii.

Filip zobral Aďu a Moňu do Knihy na Žeruchy. Ďuri ostal s Jožkom na chate. Resp. na chate nas ostalo dneska viac. Každý zo svojich vlastnych dôvodov.Posledný štandĎoďo, Maťo, Igor a Filip sa vybrali na Kežmarské štíty ale nakoniec to otočili kvôli počasiu a na vrcholy nedošli. Večer prebehlo vyhodnotenie o najlepší výstup týždňa. Ani tento rok sme sa neumiestnili. Možno to vyjde ďalší rok na Popradskom 😀 Poliezli sa aj nejake mocné bouldre, ale Kuba sme tento rok so sebou nemali.

1. deň THT 2019

Filip a Ďuri sa vybrali na Jahňací z Kopského sedla. Ja som z posledných síl vyšiel na Svišťovku v šarmantnom sprievode Moniky a Aďi. SvišťovkaPo návrate na chatu nás čakal už len zostup na parkovisko. Ani obed sme si nedali, toľko ľudi čakalo na pivo. Dole sme boli celkom expresne za hodinu a pol.

Keď si to tak zhrniem. Toto THT bolo pre mňa ako klasicka dovolenka v Chorvatsku na pláži. Nič som nerobil. Smola, ale i tak lepšie ako v robote sedieť. Ešteže nie som v klube sám. Celkom bohatá účasť bola tento rok. Vidime sa budúci rok na Popradskom.

Účastníci zájazdu:

Maťo I., Ďoďo, Maťo P., Filip ml. Filip st., Pajky, Ďuri, Aďa, Monika, Igor, Peťo, Lucia a Bako